Tabiattaki bütün güzelliklerin davetine kemiksiz olan çocukların, kişiliklerinin şekillenmeye başlangıçladığı senelerde tanışacakları derece derece zanaat aktivitelerinden artı olarak etkilendikleri aartıkr. Bütün bu zanaat dalları beyninde hiç şüphesiz, müziğin ayrıcalıklı bir yeri vardır. Çocukların fiziksel, bilişbaskın ve sosyal vürutimleri için eğitimciler, erken yaşta edinilen yapıcı müzikal tecrübelerin önemini vurgulamaktadırlar.
Çocuğun müzikle kurduğu ilişki, aba karnında başlayan doğal bir ilişkidir. Anne kalbinin ritmik atışlarını dokuz ay içinde dinleyen süt kuzusu, hassaten duyularının vüruttiği son dönemlerinde, annesinin sesinin farklı tonlarına, bu tarz şeylerin anlamlarına karşı duygusal bir bağ vüruttirir. Müziği duyabilir, annesinin mırıldandığı melodileri tanılamayabilir. Gebeliğin son zamanlarında annesinin söylediği sakin melodileri, doğumundan sonra da tanılamadığı ve bunları duyunca sakinleştiği ispat etmiştir.
Dünyadaki her irfanün, kendine özgü ninnileri vardır. Ninni, aba ile süt kuzusu beyninde kurulu, müzikal bir duygusal ilişkidır. Aynı ölçübile işlevseldir bile; annenin, çocuğuna, âlemın uyumak için güvenli olduğunu belirtmesinin bir yoludur. Erken dönemlerde, süt kuzusu – aba – moruk beyninde kurulacak musiki bağı, gitgide yaşayacakları duygusal ilişkileri esenlamlaştıracaktır. Bebeklikten çıkan çocuk, kendini esenlıklı bir yetişhınç meydana getirecek etkinliklerle fecirışırken, müziğe özel bir ögönen verir. Etrafıyla olan ilişkilerine ve oyunlarına müziği severek ekler. Dış cihan ile ilişkilerinde musiki, onun için yararlı bir haberleşme kaynağı haline gelmektedir.
Ülkemizde her bugün ihmal edilen sistemli ve kapsamı geniş musiki eğitimi, selim şekillerde çocuklarımıza sunulamadığı için, fiziksel ve ruhsal vürutimlerinde önemli bir destekten yoksun lafınmaktadır. Burada, fen bilimleri ve yabancı yürek kabilinden derslerin çok önemli olduğunu alim ve zanaat etkinliklerinin çocuğu “derslerinden kırmızııkoyacağını” düşünen aba-babaların da, marifet eksikliğinden meydana mevrut hataları vardır. Musiki eğitiminin, uzun dönemde bilimsel nitelikli başlangıçarı içerisindeki şaşırtıcı önemiyle alakalı birkaç açıklıkştırmaya zemin verelim: