Logo nedir? Lafız fehvaı olarak ana zıtlığı dilimizde amblem olan, bir meselein, faaliyetin, organizasyonun yapkaloriı, fehvaını, karakterini sembolize eden şekillerdir. Bir logo tasavvurı anlamsal olarak meseleletmenin veya organizasyonun kazık olarak yaptığı meselei sembolize edebileceği kadar, markanın kendi fehvaı ile de sembolleştirilebilir, hatta bazı çallıkışmalarda kavramlar soyutlaştırılarak farklı derunerik ve anlamlara malik olabilir.
Sorusu sorulduğunda lügat fehvaının haricinde, birfena logo ve amblem çeşidi vardır. Logo tasavvur esnasında tasavvurı meydana getirecek olan erkek veya kuruma neyin ve ne aktarıldığı enikonu önemlidir. öbür taraftan logo tasavvur çallıkışmasını meydana getirecek erkek veya kurumun sizi ne anladığı ve logo çallıkışmanızı ne değerlendirdiği sonucunda ortaya çıkacak olan çallıkışma sizin, meseleletmenizin ve bundan ahir çallıkışmalarınızın temelini atacak olan “logo tasavvur çallıkışması” olacaktır.
Logo sadece şekil ve sembol değil, yazı karakterinin kendisi, yazı karakterinin değmeseletirilmiş ve düzenlenmiş hali veya marka derunin yeni yazı karakteri oluşturulmasıyla da tasarlanabilir. Bu tip çallıkışmalara logo değil, logotype denilir. Logotype çabucak çok iş kayranı ile faaliyette mevcut şirketler derunin elan çok yeğleme edilebilir. Tek bir sektörde etkinlik gösteren meseleletmelerin ekseriyetle logoları sektörü özümleme fiyat. Ancak çabucak bir küme sektör ile uğraşılıyorsa bütün sektörleri logoda açıklamak imkansızdır.
Logo ne meselee yarar?
İşletmeler derunin logo veya logotype eğer olmazsa olmazlardandır. Her ne markası olmayan bir pres eğer olmazsa logo veya logotype’sız bir markada düşünülemez. Bu makaleyi okuduğunuz zaman aklınızdan Koç, Vestel, İş Bankası markalarını geçirin. Aklınıza logoları ile alay malay gelmemiş olması imkansızdır. Beko markasını geçirin, tamam aklınıza Beko’nun güncellenen yeni logosu geldi. Külüstür halini düşünmeye çallıkışın. Markaların logoları olmadan filhakika marka olmaları neredeyse imkansızdır.
Bu sebeple meseleletmenize kurumsal bir maksat hazırlayarak yolunuza defosuz adımlarla devam edebilmek namına “logo tasavvur” çallıkışması ile kellelayın.
Logo ideogram, sembol, amblem, ikon kadar bir grafik öğesiye bütünleşik olan logo yazkaloriı (logotype) rapor fiyat. Ticari markaların, kurumların ve hatta gâh kişilerin bir manzarate teşhisnmasını sağlayan meselearetlerdir. Tipik bir logo firmaların ayırt edilmesini, diğerlerinden ayrılmasını sağlayan nitelik, font, şekil ve görsellerdir.
Dümdüz, zahmetsiz anlaşılır, yolırlanması zahmetsiz, kabil olduğunca az sayıda renkten oluşfinansıdır. Her çmüsavi baskı ve kesit tekniği ile problemsiz kullanılabilir olmalı, çok küçümencik ölçülerde detaylar kaybolmamalı, çok önemli ölçülerde dağınık görünmemelidir. Her türlü ölçüde ve yüzeyde okunabilir olmalıdır.
Özgün olmalıdır. Başka şirket evet da ürünlere ilgili logolar ile karışıklığa saika vermemeli, hatta çağrıştırmamalıdır. Kopyalanan evet da esinlenen logolar o ürün evet da firmaya önemli zarar verir.
Logo layihamcıyı değil ürün evet da firmayı yansıtmalıdır. IBM logosunun layihamcısı Paul Rand’e için logoyu üreten layihamcıdır ancak oluşturan firmanın kendisidir. İlgili üretimun evet da ürünün özelliklerini yansıtmalıdır. Seçilen evet da tasarlanan font şirketin hapishaneğine onat olmalıdır. Antrparantez kurumun kendisini ne teşhismladığı ve kurumu yansıtan kavramların neler olduğunu bilmek logonun tasavvur aşamasında önemli unsurlardır.
Logo sadeliğinin katıgün icap rengi icap şekli itibariyle farklı koşullarda görüldüğü zaman dahi temizılda kalıcı olmalıdır.
Farklı bir ülkeye ilgili ürün evet da şirket derunin logo tasarlanacağı zaman o ülkenin renklere yüklediği anlamlar ve kültürleri üzerine selen sahibi olunmalıdır. Özellikle bir simge kullanılacağı zaman simgenin taşıyacağı fehva bakımında bu selen çok önemlidir.